19 Mayıs 2007 Cumartesi

Yirmibeş dakikada akşam yemeği hazır



YARIM SAATTE LEZZET İKİZİ

Yayla sakızının nazik ziyaretcileri, bugün sabahtan akşama kadar İstanbula gelen bir çocukluk arkadaşımla beraberdim. Saat 17 30 da eve geldim. Akşam için ne yapabilirim diye dolabı açtım. Beş adet kabak vardı. Bana çok yakın bir market var ama evden çıkmaya üşendim. Kapıcımız Hakkı efendi ise zor yürüyor ona da kıyamadım. Onun için evdeki malzemelerle KIYMALI KABAK ve MERCİMEKLİ BULGUR PİLAVI yapmaya karar verdim.

Önce şunları söylemek istiyorum.Benim dipfrizimde herzaman kavrulmuş kıyma , haşlanmış mercimek, haşlanmış nohut, haşlanmış pirinç, tohumu ayıklanmış ve yemeğe konmak üzere doğranmış yeşil biber,soyulmuş sarımsak bulunur.Kavrulmuş kıyma birer defa da kullanmak üzere buzdolabı poşetlerine konmuş ve yassıltılmıştır (Yer kaplamasın üst üste konabilsin
diye).

Yemeğe başlamadan fırını 250 dereceye getirdim.
Önce ocağın üstüne, kıymayı içine koyacağım tavayı yerleştirerek altını yaktım.İçine 2-3 kaşık kadar zeytinyağı koyup,bir poşet kavrulmuş kıymayı içine bırakıp kapağını kapadım. Tabii ocak kısıkta yanıyor.Hemen kabakların üstünü sıyırdım.Halka halka doğradım.Bu arada açılan kıymaya bir kaşık biber salçası ilave ettim.Biraz karabiber ekledim. Kabakları düdüklü tencereme yerleştirdim. Üstüne, salçalı kavrulmuş kıymayı koydum. Bir kahve fincanının
yarısı kadar suyu, kıymayı hazırladığım tavanın içine döküp çevirdim, onuda, tencereye döküp kapağını kapadım. Ketıla su doldurup ısınması için düymesine bastım.
Düdüklü içindekileri pişirirken,ben küçük bir tencereye yarım kahve fincanı kadar zeytinyağı koyup üstüne bir orta boy soğanı, küçük küçük doğradım. Soğan pembeleşince, yarım kaşık kadar biber salçasını içinde ezip,bir poşet haşlanmış yeşil mercimeği içine ilave ettim (Mercimek
bir bardak kadar ve yine poşette yassıltılmış olarak dondurulmuştu). Nazikce karıştırarak
çözdürdüğüm mercimeğin üzerine bir bardak iri bulguru döktüm. Mercimekle bulgur birbirine
sarılınca üstlerine bir parmak çıkacak kadar kaynar su koydum.Kapağını kapatıp altını kıstım.
Bu arada düdüklü tencerenin düdüğünün iki halkası dışarı çıkınca altını kısıp 2-3 dakika sonra da ocağı söndürmüştüm.Pilavın kapağını kapatınca, baktım,düdüklünün kapağın halkalarından biri içine girmiş.Musluğu açarak soğuk suyu tencereni üstüne akıttım.İkinci halka da yerine gidince kapağı açarak yemeğimi paylekse döktüm.Hemen sıcak fırına koydum. Kabağın üstünün kızarması ve pilavın pişmesi hemen hemen aynı sürede oldu.
Ve benim akşam yemeğim 25 dakikada hazırlanmış oldu.Salatamızı yaptım.Birgün önceden kalan zeytinyağlı taze fasulyemizide sofraya koydum. Afiyetle yedik.

Kabak fazla tuz kaldırmaz. Ben salça koyduğum tuz koymadım. Sizde bu ikiliyi yapmak isterseniz beğeneceğinizi tahmin ediyorum.
Afiyet olsun.