13 Mayıs 2007 Pazar

Yaylasakızı'dan selamlar


Blogumu ziyaret edecek herkesi, evime gelen misafir olarak düşünüyorum.

Sevgili misafirlerim, hepiniz, hoş geldiniz sefalar getirdiniz.

Muhakkak aranızda Yayla sakızı da nereden çıktı diye düşünenler olmuştur.Benim çocukluğum ve gençliğim Adana da geçti. Adana, yaz aylarında çok sıcak olur. O kadar sıcak ki, faytonları çeken atların nal izleri ve hanımların sivri topuklarının izleri asfalta çıkar, insanlar, asvalta yumurta kırarak, nasıl piştiğini birbirlerine gösterirlerdi.

Onun için, okullar tatil olur olmaz, ailelerimiz, bizi alır, yaylaya götürürlerdi. Biz üç kardeş ve amcalarımın çocukları, toplam on çocuk, harika günler geçirirdik.

En büyük zevkimiz, eşeklerin üstünde satış yapan köylülerden alışveriş yapmaktı.En çok aldıklarımız da yayla sakızı ve kar idi. Kardan, annelerimiz karsambaç yapardı.Yayla sakızlarını da, kolay çiyneyebilelim diye, cezvenin içinde kaynatır bize öyle verirlerdi.Bembeyaz,hurma çekirdeği gibi şekli olan ve çok sert bir sakızdı.İsmini bilmediğim bir otun kökünden çıkan,sütü, kurutarak yaparlardı.

20-25 bitki kökünden ancak bir sakız çıktığını hatırlıyorum. Bağda, asmaların altında oturur,kim daha önce yumuşatacak diye çenelerimiz sızlayana kadar sakız çiğnerdik.Yumuşadıktan sonra da her çiğnendiğinde çıt-çıt diye ses çıkarırdı. Dağ kokardı,çiçek kokardı. O benim çocukluğumun simgesi sanki. Herhalde onun için, ne isim koyacaksın dediklerinde aklıma gelen ilk isim yayla sakızı oldu.

Sizlere zaman zaman eskilerden,yenilerden, kuşlardan çiçeklerden bahsedeceğim. Hoşuma giden şeyleri sizlerle paylaşacağım.

Hepinize sevgiler yolluyorum.

15 yorum:

Ceylan dedi ki...

HOŞGELDİNİZ !!

Hülya YILMAZ dedi ki...

blog alemine hoş geldiniz. sayfanızı bir solukta okudum. sık sık görüşeceğiz...

Yelda Özyurt dedi ki...

Merhaba,
Blogunuz hayirli olsun, tariflerinizi bekleyecegim... Elbasan Tava harika gozukuyor, bu aksam icin bana fikr oldu, ellerinize saglik..

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Fatoş Hanım merhaba,

Bloglar alemine hoşgeldiniz. Blogunuz hayırlı, uğurlu olsun. Sofranız muhteşem gözüküyor. Ellerinize sağlık:)

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Sevgili Fatoş Hn.
Aramıza hoş geldiniz, sayfanızı çok zevkle okudum, benim gibi yeni evliler için bulunmaz bir nimet olacak sayfanız şimdiden bu belli oluyor.Ben şimdiden fazla biriktirmeden,defterime geçirmeye başladım yazdıklarınızı.
Şimdi siz ne heyecanlısınızdır, kendimden bilirim, gidip gelip mail kutunuza bakıyorsunuzdur yorum varmı diye..Yanılıyormuyum? Ben hala öyleyimde.
Sitenize sıksık geleceğimden emin olabilirsiniz, bazen fırsat bulamayıp yorum yazamasamda.
Sevgiler, tekrar hayırlı olsun..

Tijen dedi ki...

Kutlarım Fatoş Hanım!
Sevgili yayla sakızınız bazı yörelerde de 'kenger sakızı' diye biliyor. Ben yine dayanamayıp bir bilgi ekliyorum, affedin.
Hayırlı, uğurlu olsun!
Tijen

Yayla Sakızı dedi ki...

Bugün çok mutlu oldum.Çünki,çok hoş beş hanım beni ziyarete geldiler.Hülya,Yelda,Sebla,Müge ve Tijen hanımlar.Sizlere çok teşekkür ederim.Ama hazırlıksız olduğum için sizleri istediğim gibi ağırlıyamadım.Hepinizin tanıdığı,sevgili Ceylan, bana sizlere teşekkür etmenin böyle bir yolu da olduğunu gösterdi.Sizlere ve Ceylana tekrar teşekkür ediyorum.Hepinizi Yine bekliyorum.Sağlıcakla kalın.Sevgiler.

pelin dedi ki...

aramıza hoşgeldiniz.bundan sonra tariflerinizi takip edeceğim.sevgiler

Unknown dedi ki...

ablacığım hayırlı olsun,
Seninle iftihar ediyorum ne güzel bir site yapmışsın.Hikayende benim yayla sakızımıda senin çiğneyerek yumuşattıktan sonra bana geri verdiğini yazmamışsın.
Ayrıca ,insanlığa bir nevi hizmet olması açısından,en kısa zamanda kainatın en güzel yiyeceği olan sini köftesinin tarifini sitene koymanı tavsiye ediyorum.
Sevgilerimle. Ahmet

Adsız dedi ki...

merhaba sayfanız hayırlı olsun hangisine bakacağımı şaşırdım hariha resimler var elinize sağlık linklerime ekliyorum sizi
görüşmek üzere

Tuba dedi ki...

Merhaba Yayla sakizi, blogunuz hayirli olsun, aramiza hos geldiniz. Guzel tariflerinizin devamini bekliyoruz. Elbasan tava cok hos gozukuyor, ayrica bizim usul humus da cok ilgimi cekti, simdi gidip biraz daha inceleyecegim. Sevgilerimie gonderiyorum,

Yayla Sakızı dedi ki...

Hepinize teşekkür ediyorum.Pelin hanım ne tür yemeklerden hoşlanırsınız?Ben sizlerin arzularınıza göre yazmak istiyorum.Benim minicik kardeşim sana söz önümüzdeki hafta başı SİNİ KÖFTEsinin tarifini yazacağım.Biliyorsun ben her yemeğin malzemesini göz kararı koyarım.Hafta başı sini köftesine koyduğum herşeyi ölçeceğim.Seni de hafta içinde yemeğe bekliyorum canım.Melisa hanım sizede ayrıca tekrar teşekkür ederim.Tuba hanım benim yemeğin adı ELBASAN özü biraz deyişik.Umarım hoşunuza gider.Hepinize sevgilerimi yolluyorum.

Adsız dedi ki...

Fatos Yenge'cim,
Elinize saglik. Iste, yemege cikacak kadar vakit bile bulamadan bir de sizin blog'unuzu okuyup humusu gorunce karnimin gurultusunu kontrol edemez oldum.

Yayla Sakızı dedi ki...

Sevgili Ertuş,ilk fırsatta sana mummus yapacağım söz.Teşekkür ediyorum ve sana sevgilerimi yolluyorum.

Yayla Sakızı dedi ki...

Yelda hanım, fotoğraf makinası ile olan sorunu haftaya hallediyorum.Bakın o zaman ne resimler yayınlayacağım.Sevgiler.