7 Mayıs 2007 Pazartesi

İŞTE İLK TARİFİM...Elbasan Tava


Kıymetli misafirlerime hem lezzetli, hem de, göze hitap eden bir yemek olan Elbasan Tava yapmak istedim. Et olarak kuzu incik almıştım. Onun için Elbasanı da biraz değiştirmiş oldum.
Resmini gördüğünüz yemek gerçekten çok lezzetli oldu.

Yemeğimin tarifini anlatmadan önce, sizlerle paylaşmak istediğim bazı şeyleri yazmak istiyorum.

Kemikli etler, biliyorsunuz, kaynarken kahve rengi köpük çıkarır.
Bu çıkan köpük, etin ve kemiğin içindeki kandır.Ben buna mani olmak için, eti alınca hemen , suyun içine ıslarım ve sık sık suyunu deyiştiririm.Daha sonra, etin suyunu süzdürür ve tencereye yerleştiririm.Üstüne kaynar su döker bir taşım kaynattıktan sonra suyu süzerim.Bu işi iki defa yaptıktan sonra,eti pişireceğim tencereye koyar, üstüne bir soğanı soyup, dörde böler ilave ederim. 4-5 tane karabiber de ekler sıcak suyunu koyar ve eti pişiririm.Ve bunu genelde, yemeği yapacağım günden, birgün önce hazırlarım. Etler kemiklerinden rahat ayrılacak kadar pişince, iri parcalar halinde kemiklerden ayırır, üzerine yeteri kadar tuz,karabiber,kırmızı biber ilave eder, buzdolabına
koyarım.

Gerekli malzemeler:

4 tane kuzu incik
6 tane kalın ve en uzunundan kemer patlıcan
4 domates
6 çarliston biber
2 kuru soğan
1 adet kesme şeker
4-5 adet tane karabiber
1/2 çay bardağı zeytinyağ
2-3 kesme şeker büyüklüğünde tereyağ
1,5 çorba kaşığı domates salçası(yarı yarıya biber ve domates de olabilir)

Beşamel sos:

1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri(ben taze kaşar kullandım)
3 çorba kaşığı un
2 su bardağı süt
3 çorba kaşığı zeytinyağ



Tarifi:
İncikleri yukarda anlattığım gibi haşlayıp kemiklerinden ayırın.
Kuru soğanı soyup dörde bölün ve tencereye koyduğunuz 2 küp şeker büyüklüğündeki tereyağın üzerine halka çekin . Soğanlar pempeleşince üzerine, 2 domatesin kabuğunu soyup küçük küçük doğrayın. Yeşil biberleride üstüne doğrayıp soteleyin; bir kesme şeker ilave edin
Kemiklerinde ayırdığınız etleri üzerine ekleyip tencereyi sallayarak karıştırın.

Muhakkak tadına bakın.Ağız tadınıza göre tuz ,karabiber ilave edip bir kenera bırakın.Bunu daha önce söylediğim gibi bir gün önce yaparsanız, sizin aynı gün fazla vaktinizi almaz.

Fırını alt ve üst 200 dereceye açın.

1/2 çay bardağı zeytinyağı bir kaseye dökün, soyduğunuz ve yarım santim kalınlıkta uzunlamasına kestiğiniz patlıcanları, elinizi zeytinyağına batırarak yağlayın, fırın tepsisinin içine serdiğiniz yağlı kağıdın üstüne dizin.(İsterseniz yağda kızartabilirsiniz.Ben hafif olsun diye fırında kızartıyorum). Pembeleşen patlıcanları çıkarıp,bir tabağa alın (bunu da birgün önceden hazırlayabilirsiniz).
Üç uzun patlıcanı çapraz yapıp, ortasına hazırladığınız içten, yumurta büyüklüğünde koyun. Yalnız, koyduğunuz eti, patlıcanların üst uçlarının, kapatması gerekir. Hazırladığınız her bohçayı ters çevirip, fırın kabınıza yerleştirin.

Yarım bardak suyun içinde salçanızı ezin. Salçalı suyu patlıcanları yerleştirdiğiniz kaba dökün.Kabınızın dibini yarım santim kaplaması gerekir.

Beşamel sos için

Zeytinyağı tencereye koyup üstüne unu ilave edelim.Rengini fazla koyulaştırmadan sütü yavaş yavaş katalım.Tadına bakarak tuz ve karabiber ile tatlandıralım.Kaynamaya başladıktan sonra altını kısıp, koyulaşınca ocaktan alalım.El blendiri ile karıştırıp krema kıvamına gelen sosu,bir kepçe yardımıyla, her bir etli bohçanın üzerine, birer kepçe olarak döküp, bohçaları kapatalım.Bohçaların üstüne kaşar peynirini de paylaştıralım. En üste, halka halka, kestiğimiz domatesten bir halka, onun üstüne de ortadan kestiğimiz yeşil biberden bir adet koyup fırına atalım.


Resimde gördüğünüz gibi kızardıktan sonra servis yapabiliriz.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Elbasan tavaya bayılırım. Ben sadece 1 kez yapabildim. Sizinkide nefis görünüyor. Ellerinize sağlık gerçekten harika olmuş.

İven

Yayla Sakızı dedi ki...

Teşekkür ederim.Umarım tadını da beyenirsiniz.Sevgiler.