5 Kasım 2007 Pazartesi

DUL AVRAT ÇORBASI



Selam bu sayfayı açan herkese.İki gündür soğuyan havalar sebebiyle midem çorba çorba diye söylenmeye başladı.Bunca sene tatlının ardından tuzlu ,tuzlunun ardından ekşi ,ekşinin ardından ağzımı tatlandırsın diye yine yediğim tatlı sebebiyle devamlı fazla mesai yapan mideme bir hoşluk yapayım dedim ve bugün Dul Avrat Çorbası yaptım.

Hepinizin dipfirizinizde haşlanmış yeşil merimek,haşlanmış nohut kilerinizde kuskus veya erişte makarna olduğunu düşünerek gelin bu akşam için bu güzel çorbadan yapın diyorum.Benim 2,5 yaşındaki torunum bu çorbaya bayılıyor.Sizlerin çocuklarınızın ve eşinizin de seveceğini düşünüyorum.
1 Orta boy kuru soğan
1/2 Kahve fincanı Zeytin yağ
2 Çorba kaşığı un
1 Çorba kaşığı biber salçası
1/5 Su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
1/2 Su bardağı haşlanmış nohut
1/2 Su bardağı kuskus veya kırılmış erişte(tunç havanınız varsa onun içinde halledebilirsiniz)
5-6 Diş ezilmiş sarımsak
1/2 Limon suyu
Karabiber-Kırmızı biber-Kuru nane

Tencerenize yağı koyup üstüne soğanı çintin.Soğan renk deyiştirirken ununu ilave edip beraberce çevirin.Unun kokusu çıkarken salçasını koyun.Salça, un ve yağı karıştırırken üstüne kaynamış suyu yavaş yavaş ilave edin.Koyduğunuz su salçanın rengini yok edecek kadar çok olmasın.Çorbanız kaynamaya başlayınca sırasıyla mercimeği,nohutu daha sonra erişteyi ilave edin.Erişte yumuşayınca sarımsak ve limonu karıştırıp onu da ekleyin.Küçük bir tavaya 2 kesmeşeker büyüklüğünde tereyağ koyun.Yanmadan üstüne kırmızı biber ve naneyi de koyup kokusu çikarken oçaktan alın ve çorbanın üstüne dökün.Şimdi sıra tuz ile tatlandırmaya geldi.Kafi miktarda tuz attınız mı?Tadına bakın.Herhalde çok güzel olmuştur.Bu çorba biraz koyuca olursa daha iyi oluyor.Dikkat ederseniz karabiberi atmadım.Çocuklarınkini ayırıp biberini öyle atalım.Hepinize sevgiler.


4 yorum:

Adsız dedi ki...

merhabalar...ben bir adana geliniyim ist dogumluyum..eşime adana yemekleri yapmak istiyorum birkaç tarif biliyorum sadece ama isimlerini bile bilmiyorum :( hani sizin haşlanmış nohut ve küçücük mantıyla yapılan bir çorbanız var onun tarifinide yayınlarsanız beni çok mutlu edersiniz:) başarılarınızın devamını dilerim ve çok teşekkür ederim sayfanızın sıkı bir takipçisi olacagımdan emin olabilirsiniz hoşkalın :):):) melek ekin...

Yayla Sakızı dedi ki...

Sevgili Melek,herhalde Börek çorbası dediğimiz çorbayı soruyorsun.Burada ona mantı diyorlar ve bizim gibi yapmıyorlar.Sen hazır satılan güvendiğin bir yerden mantını al.Tencerenin içine hangi yağı kullanıyorsan koy.Ben zeytinyağ kullandığım için bir kahve fincanı kadar diyeceğim.Üstüne 1 domatesi ortadan kes ve rendele.Domates, yağın içinde eriyince üstüne yarım çorba kaşığı biber salcası ilave et.Et suyun varsa,beş bardak kadar et suyu ve su karışımını koy.Yoksa su koyup üstüne bir etsu tablet at.Kaynayınca tuzuna bak eksikse ilave et.Kaynayan suyun içine,mantını at.Ama dikkatli ol mantı şişer ve sadece hamur corbası olur.2 normal su bardağı kadar olsa yeter.Mantıyı atınca altını kıs.Tencerenin kapağını hafif aralık bırak taşmasın.Sen 4 diş sarımsağı ez,üstüne yarım limon sık.Mantı yumuşayınca çorbana ekle 3-4 dakika kaynadıktan sonra bir çorba kaşığı kuru naneyi de ekle ve tencerenin altını söndür.Akşam kocana sana börek çorbası yaptım deyince umarım mutlu olur.Afiyet olsun canım.

Yayla Sakızı dedi ki...

Tabii bir avuç haşlanmış nohutuda ben unuttum sen unutma.

Adsız dedi ki...

Ben blog adınıza bayıldım. Üye olduğum bir gurupta 'Dul Avrat Çorbanız' dikkatimi çekti ve nereden alındığını öğrenmek istedim. Anlatım tarzınız da hoştu. Sıcak ve samimi.
Sizi kutlamak için 3-5 satır yazayım dedim. Zaman zaman sitenizi ziyaret edip tariflerinizi inceleyeceğim. Mutlu ve sağlıklı kalın...