12 Kasım 2007 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ



Sizlere misafirlerime yaptığım kerevizin resmini çektiğimi söylemiştim.Şimdi de nasıl yaptığımı anlatayım.

4 Kereviz(orta boy ve yuvarlak)
4 Havuç(çok kalın olmasın)
1 Kuru soğan
1 Tatlı kaşığı un
1/2 Limon suyu
3 Kesme şeker
Zeytinyağ(1 kahve fincanı)

Bir kasenin içine su koyun ,kestiğiniz limonun yarısını içine sıkın. 1 tatlı kaşığı tuz koyun ve soyduğunuz kerevizleri içine atın. Tencerenize zeytinyağını koyup üstüne soğanı ortadan keserek halka çekin. Tencerenin altını yakın. Bir kola bardağına 1 parmak eksik su koyun,üstüne 1/2 limon suyunu , 1 tatlı kaşığı unu ,yeteri kadar tuz ve şekeri koyarak karıştırın.Henüz rengi dönmemiş olan soğanın üstüne dökün.
O kaynarken siz dolma oyacağı ile kerevizin tam ortasından bir santim çapında bir bölümü çıkarın ve havucunuzu tam o deliğe girecek kadar inceltip kerevizin ortasına çakın.
Sonra bir parmak kalınlığında kesip kaynamaya başlayan suyun içine yerleştirin.
Üstüne tencerenizin içine sığacak bir tabağı ters cevirip koyun.(Kaynarken havuçlar kerevizin ortasından çıkmasın diye.Tabii ateş de çok harlı olmayacak). O suyunu çektiğinde kereviziniz de pişmiş olur. Şayet kereviziniz pişer de hala suyu fazla ise, kerevizleri servis tabağına alıp suyunu ateşte biraz daha kaynatıp normal seviyeye getirip kerevizin üstüne dökün.
Yapan herkese afiyet olsun.

4 yorum:

Ceylan dedi ki...

Fatoş Yenge'cim,
Ben buna bayılırım! İçine biraz da portakal suyu katınca çok hoş bir lezzeti oluyor! Ellerinize sağlık.
Siz böyle yazdıkça size gelip nefis sofranızda yemek yemeği ne kadar özlediğimi hatırladım!
Sevgiler !

Yayla Sakızı dedi ki...

Sevgili ceylan ,az kaldı inşallah yakında geleceksiniz.İstediğin herşeyi sana yapacağım.Önce bir ANALI KIZLI yapmak istiyorum.Blog da yayınlamakta hoş olur.Haklısın Kerevize ilave edilen bir portakal suyu güzel bir lezzet katar ama rengini de deyiştirir.Seni ve Yiğit paşayı öpüyorum.

İnci'nin Mutfağı dedi ki...

Kereviz kış sebzeleri içinde en çok sevdiğim sebze. Görüntü harika, tadı da enfestir eminim. Ellerinize sağlık.

İnci

Yayla Sakızı dedi ki...

Sevgili İnci,teşekkür ediyorum.Ben de Antrikod'u deneyeceğim.Çok lezzetli olmuştur muhakkak.Sevgi ve selamlarımı yolluyorum.