11 Kasım 2007 Pazar

KAZAN KEBABI


Herkese güzel bir pazar günü diliyorum.Geçtiğimiz hafta yemeğe misafirlerimiz vardı.Misafiri çok severim ve onlar için hazırladığım en basit yemeğe bile özen gösteririm.Lezzetli olması çok mühim ama gösterişli olmasını da isterim.Geçen hafta yaptığım yemeklerin bir kısmının resimlerini sizler için çektim.Bunlardan biri Kazan Kebabı diğeri Zeytinyağlı Kereviz.


Patates salatasının ve Zeytinyağlı Pırasanın da resimlerini çektim.Onları da anlatacağım.Belki benim yaptığım sizlere daha kolay gelirde bundan sonra öyle yaparsınız kim bilir...


Kazan Kebabı, patlıcan kebabının tencerede yapılanına verilen isim.Patlıcanın iri ve uzun olanlarından seçin.Bu mevsimde patlıcan alırken muhakkak elinizde hafifce sıkın.İçinde boşluk hissederseniz o patlıcanı almayın.Patlıcan dolgun olmalı ama taş gibi de olmamalı.

Malzemeler:

4-5 Patlıcan
1 Orta boy kuru soğan
1/2 Kg Kıyma(Bir defa çekilmiş ve orta yağlı)
1 Çorba kaşığı biber salçası
3 Orta boy Domates(Ortadan kesip rendeleyin)
Tuz-Karabiber





Patlıcanları yıkayıp başını kesin ve resimdeki gibi hazırlayıp tuzlu suyun içine atın.






Kıymanın içine soğanı küçücük doğrayın.Salçasını,tuzu ve karabiberi ilave edip yoğurun.(Köftelerden küçüklere verecekseniz karabiber koymayın.Kıyamam onlara)


Patlıcanları sudan çıkarıp ellerinizin arasında suyunu sıkın.Elinize ceviz kadar kıyma alıp yuvarlayın ve patlıcanları keserek yaptığınız yuvalara yerleştirin.Hepsini hazırlayınca tencereye yerleştirin.Üstüne bir kahve fincanından az yağ gezdirin.Domateslerini de koyup ocağa oturtturun.Kaynamaya başlayınca altını kısın.Yağında kalana kadar pişşin.Gerekirse 1 çay bardağı kaynar su ilave edebilirsiniz.




Çok hafif ve kolay aynı zaman da lezzetli bir yemektir. Ben Kazan Kebabı yaptığım gün muhakkak Lavaş ekmek de alırım.Ekmeğin içine bir patlıcan ,bir etinden koyar üstüne kuru soğan ekler dürüm yapar ve öyle yeriz.Tavsiye edilir.....

4 yorum:

Adsız dedi ki...

sevgili fatos hanim sitenizi begenerek izliyorum ellerinize saglik hepsi bir birinden guzel yalniz bende resimleriniz acilmiyor kazan kebabinin patlicanlarin resimli anlatmis oldugunuz icin pek anliyamadim acaba kalin dilimler halinde kesip icini dolma gibimi oyuyorsunuz tesekkurler selamlar

Yayla Sakızı dedi ki...

Nuran Hanım,resimleri görememenize üzüldüm.Patlıcanı yıkayıp başını kestikten sonra bir buçuk santimetre kalınlığında halkalar halinde bıçağı üstten aşşağıya indiriyorum ama halkaları birbirinden ayırmıyorum.Alttan küçük bir bölüm tutuyor.Sonra köfteleri aralara sıkıştırıyorum.Bana adresinizi yollarsanız ben de resimleri size yollarım.Siteme ziyarete geldiğiniz için teşekkür ederim.Sevgi ve selamlar.

Adsız dedi ki...

cok tesekkur ederim sitenize devamli geliyorum vede bircok seyler ogreniyorum tecrubelerinizi bizlerle paylastiginiz ici tekrar tesekkue ederim selamlar adresim gsaozturk@yahoo.com

Mutlu Kum Taneleri dedi ki...

Bu tarifi pazar günü deniyeceğim :)