18 Mart 2009 Çarşamba

Bulgurlu Pazı Sarması




Kıymetli ziyaretcilerim.Kasım ayından beri blogumu ihmal ettim.Sizler usanmadan bana uğruyor ve beni mahcup ediyordunuz.Hepinizi seviyorum.Ama inanın ,sizlere resimleyip anlatacak yemekler yapmadım.Balık,zeytinyağlılar,çorbalar ve ızgaralarla bu günlere geldik.


Pazartesi günü Selamiçeşme pazarına gittim.Üç demet harika pazı aldım.Niyetim soğanla kavurmaktı.Ama yaprakları tam sarılacak gibi olunca hadi bulgurlu pazı sarayım dedim.İyi de oldu ; sizler için resimleyip yayınlayacak bir yemek çıktı.

4 tane kurusoğan
2 tane küçük domates
1/2 demet ince kıyılmış maydonoz
1 yemek kaşığı biber salçası
3 yemek kaşığı nar ekşisi
1 kahve fincanı zeytinyağ
1/2 Kg Dana kıyma(yağsız kıyma kullandığım için içine zeytinyağ ekliyorum)
1 bardaktan bir parmak eksik iri bulgur
Yeteri kadar karabiber ve tuz

Malzemeleri karıştırdıktan sonra ,yıkayıp birkaç dakika haşladığınım yaprakların içine gösterdiğim gibi sardım.Tencereye yerleştirdiğim sarmaların üstüne bir bardak sıcak su ilave ettim ve üstüne kaynarken açılmasın diye bir tabak çevirdim. Kaynamaya başlayınca altını kıstım.Suyunu çektiğinde yemeğimde pişmişti.Biz severek yedik.Yaparsanız sizlere de afiyet olsun.

Hiç yorum yok: