11 Kasım 2008 Salı

ZEYTİNYAĞLI YERELMASI




Zeytinyağlı yerelması ile tanışmam yeni sayılır . Onun beni sevip sevmediğini bilmiyorum ama , ben onu çok seviyorum .
1 Kg Yerelması
2 Tane Havuç ( Kibrit çöpü gibi kesilmiş.Yerelması çok çabuk piştiği için , havuç içinde diri kalmasın diye ince doğranıyor.)
1 Büyük Kurusoğan
1 Kahve fincanı zeytinyağ
3 Adet şeker
1 Kahve fincanı pirinç
Yerelmalarını soyup , kararmasın diye tuzlu ve limonlu suyun içine doğrayın .
Tencerenizin içine zeytinyağını koyup , üstüne soğanı soğanı çintin .
Soğanın rengi koyulaşmadan üstüne havucu ilave edin . Onları beraberce biraz çevirip , yerelmasını yıkayarak tencereye koyun . Üç adet şekeride ekleyin . Bunları güzelce birkaç dakika çevirin . Pirincini de yıkayıp ilave edin .Bir su bardağı kaynar suyuda içine döküp tencerenin kapağını kapatın .(Yemeğin üzerine koyduğunuz su asla soğuk olmasın.Ben yemek yapmaya başlarken ketılın içine su doldurur ve herzaman sıcak suyu hazır bulundururum.)
Yerelması tuzu fazla kaldırmaz onun için tuzunu dikkatli koyun lütfen . Bir çatalla kontrol edin pişmemişse üzerine yine az miktar su ilave edin . Pişince servis tabağına alıp , maydonoz ile süsleyin . Afiyet olsun .

Hiç yorum yok: