21 Haziran 2007 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI




Geçen sene bu vakitler,Urfalı bir arkadaşım bana pazardan aldığı bu harika aleti gösterdi.Tabii hemen aldım.Tavsiye ederim.Biberlerin başını okadar muntazam çıkarıyorki,neredeyse dolma yapacak olanları gezecek ve hepsinin biberlerini ben açaçağım.
En kısa zamanda bu aletle açtığım biberleri ve Şok markette bulup aldığım Adana patlıcanı ile yaptığım zeytinyağlı dolmayı sizlere anlatacağım.Çok güzel resimlerini de çektim.Hepinize sevgi ve selamlar.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Fatos Yenge, zeytinyağlı iyi güzel de bence esas şöyle sarmısak ve biber salça soslu kuru patlıcan dolmasini bir anlatın...Sosun tarifini de özellikle rica edelim. Uluç

Yayla Sakızı dedi ki...

Ulucum,senin hanım o dolmanın alasını yapar.Ama madem sen istiyorsun anlatırım.Tabii kuru patlıcan dolması değil.Çünki o güzel Adana patlıcanları şimdi Migros ve Şok mağazalarında satılıyor.Seni öpüyorum aslanım.

Ceylan dedi ki...

Ah Fatoş Yenge, ben bu Adana aşığı kocamın "kırmızı yemek" merakını doyuramıyorum bir türlü !! Ne kadar yapsak, yine de "yeterince kırmızı olmamış" bakışları ile karşılaşıyorum! Bu yüzden sizin meşhur biber salçasından seneye en az 10kilo kadar alacağız sanırım!!
Ekşili-salçalı yemekleri Bakü'de yapmanın tek yolu budur !Annemin size acılı-sarmısaklı selamları var!

Yayla Sakızı dedi ki...

Ceylancığım,bu sene senin için 10 kg fazla salça getirteceğim.Afiyetle yeyin inşallan.Ben de 10 kg alıyorum.Biraz Pınara,biraz İlknura,Biraz komşuma veriyorum.Geri kalanını 1-1,5 kg lık buzdolabı poşetlerine yerleştirip yassıltıyorum ve dipfirize koyuyorum.Kavanozda bittikce buzluktan yeni bir paket çıkarıp kavanoza ilave ediyorum.Biber salçası buzlukta donmuyor ve taze kalıyor.Hepinizi öpüyorum.