21 Haziran 2007 Perşembe

VİŞNE REÇELİ


Bu hafta perşembe günü,Londradan misafirlerimiz var.Pazartesi pazarına gittiğimde çok güzel vişne gördüm.Kızım vişne reçelini sever diyerek iki kilo vişne aldım.Eve gelince vişneleri yıkayıp süzülmesi için kevgire koydum ama sanki yıkadığım vişneler benim pazardan aldığım vişneler değil.Tek tek seçtim.İyilerini tarttım.1300 gr geldi.Anlaşılacağı gibi bana 700 gr ezik ve çürüklerinden vermişler.Pazarcılar hakkındaki düşüncelerim her pazar dönüşü biraz daha menfileşiyor.

Vişnelerin çekirdeklerini çıkardıktan sonra,büyük teflon tencereme koydum.Şekerini koymadan tencerenin altını yaktım.Arada bir silkeleyerek ve tahta kaşıkla karıştırarak 7 dakika pişirdim.Daha sonra üstüne 1300 gr toz şekerini koyup 22 dakika daha pişirdim.Tabii kaynamaya başladıktan sonra üzerinden köpüğünü aldım.22 dakika sonunda 1 tatlı kaşığı limon suyu ilave ederek 3 dakika daha kaynattım ve ocaktan indirdim.(Evde limon tuzu olmadığı için limon suyu koydum.Limon tuzu olsaydı 1 çay kaşığı ondan koyacaktım.)32 dakikada Harika bir reçel oldu.Reçelimi tepsiye döküp üstüne bir tülbent örttüm ve üç gün güneşe koydum.Biraz daha koyulaştı.Denemenizi öneririm.Şekerini kiloya kilo,süreler her meyve için aynı.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

konuşma len

Adsız dedi ki...

Eminim çok güzel olmuştur. Birazda bize gönder.

Ucaninek13 dedi ki...

Şimdi benim abimde annemle birlikte yapıyor.İnşallah güzeldir.

Adsız dedi ki...

dakikaları bile hesaplıyorsunuz ama güneşte bekletirken 3 saatte bir karıştırılması gerektigini soylemiyorsunuz.zaten bunu yapmaya pek kımse ugrasmaz.vişnenin ustune sekerı dokup 1 gece bekletınce ertesı gun oluyor recel 3 gun beklemeeye ne hacet.lezzetse aynı lezzet bı fark yok