3 Haziran 2007 Pazar

ADANA USULÜ PATLICAN TAVA

Sevgili blogcular,cuma günü Erguncuğuma ne yemek yapayım diye düşündüm.Aklıma patlıcan tava geldi.Ergun her türlü patlıcan yemeğini severek yer.Biliyorsunuz ,patlıcan tarlaya indi.Pazarlarda ve marketlerde çok bol bulunuyor.Ama nerde Adana patlıcanının lezzeti.Adana patlıcanı ,bostan patlıcanının küçücüğüdür.Elinizin parmaklarını birleştirip öne doğru uzatın.İşte en büyüğü o kadar.Etli dolması,baş kavurması,tavası,zeytinyağlı dolması hepsi birbirinden lezzetli olur.Pardon karnıyarığı unuttum.
Patlıcan tava için gerekli olan malzemelerim evde vardı.
Patlıcan
Domates(Soyulmuş doğranmış kutu domatesi kullanıyorum)
Yeşil biber
Sarımsak
Yağ(Ne kullanıyorsanız)
Et(Ben sokum içinden alır,kuşbaşı doğratırım.Eskiden tava için,kemikli koyun eti alırdık.Şimdi sıfır yağlı dana eti alıyoruz)
Dipfirizde pişmiş etim vardı.(Kuşbaşı doğranmış eti tencereye koyup,suyunu salıp çekmesi için karıştırın.Suyunu çekince,yağını koyup iri bir soğanı içine çintin.Pembeleşince içine bir kaşık biber salçası ilave edip karıştırın.Bir kutu domatesin yarısını tencereye boşaltın içine bir çay bardağı kaynar su da ekleyip kapağını kapatın.Yavaş ateşte pişirin.)
Patlıcanı alacalı soyup,dörde bölüp,kuşbaşı doğrayın.Tabii hazırladığınız tuzlu suyun içine doğrayacaksınız.Yeşil biberlerin tohumunu çıkarıp bir santim uzunluğunda kesin.Sarımsakları ayıklayın.Diş diş kalacak küçültülmeyecek.
Yağında kalan etin üzerine yıkayıp sıktığınız patlıcanları,onun üstüne,kutuda kalan domatesi,yeşil biberi ve sarımsağı ilave edin.(Patlıcanınızın miktarına göre biraz daha domates ekleyebilirsiniz.Çünkü artık su koymayacaksınız.Domatesin suyu ile pişecek.)Kapağını kapatın.Yemeğiniz pişince,tepsiye döküp fırınlayın.Çok lezzetli bir patlıcan yemeği yiyeceksiniz .Afiyet olsun.

3 yorum:

SEVALYANGOZ dedi ki...

Merhaba;blogunuzu yeni okuyorumama ne kadar mutlu oldum Adanalı mısıız?Oranın patlıcanlarını bilen,patlıcan tavayı bilen ,içli köfte yapan biri sanki annemi okuyormusun gibi. Annem Adanalı mutfak kültürüm tamamen bu şekilde gelşti.epeyce de elimden geliyor,içli köfte hariç, biraz vakit ayırsam oda olur herhalde ,ama çalışırken çok zor:(
çok mutlu oldum,merakla takip edeceğim.sevgiler

Yayla Sakızı dedi ki...

Sevgili Seval,evet Adanalıyım.Belki annenle aynı okullarda okuduk.Biz İstanbula kızımız Robert Koleji kazanınca 1983 te taşındık.Ozamana kadar, benim için, İstanbul sadece tatillerde gidilen harika bir şehirdi.Ama, yaşamayı hiç düşünmezdim.Şimdi ise İstanbul'dan başka bir yerde yaşayamam gibi geliyor.Ne dersin, nankör bir Adanalımıyım sence.Mevsimi gelince taze fıstığı,hambelesi,burada bulamazsam patlıcanı,şeker kamışını,tatlı limonu arkadaşlarım sağ olsunlar yolluyorlar.Ben de arada bir arkadaş toplantılarının olduğu günlere denk getirip,Adanaya gidiyorum.Arkadaşlarla birlikte Yüzevlerde kebap yiğiyorum.Toplantıya katılıp akşam dönüyorum.Sevalciğim,yakında sizlere Adana da çok yaptığımız harika lezzeti olan PATLICANLI PİLAV'ı da tarif edeceğim.Belki sen annen sebebiyle biliyorsundur ama bilmeyenler de bu lezzetten mahrum kalmasın.Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Sevgili mutfak sevenler,

bir tek sey söyleyecegim:

1) kutu domates olmaz

2) Katiyen sogan YOKTUR!!

3) Yagsiz kuzu eti kullanin!!

Sevgiler

Adanalı Perihan