14 Mayıs 2008 Çarşamba

Zeytinyağlı Bakla


Sevgili hanımlar, cuma günü markete gidince gözüme ilk ilişen sandığın içinden başlarını çıkarmış olan taze baklalar oldu. Sandığın üzerindeki kağıdı kaldırdım.Muntazam sıralanmış yemyeşil baklalardan bir kilogram kadar poşete yerleştirdim. Hafta sonu belki yemeğe misafirimiz olabilir diye dolma yapmak düşüncesiyle 10 tane kabak ve belki yaptığım iç artar diye 6 tane de dolmalık biber aldım.

Eve gelince,hemen sebze yıkadığım geniş tasın içine su doldurdum.İçine bol tuz , yarım limon suyu ve bir tatlı kaşığı un koydum . Baklayı tepsiye boşalttım . Yanına sebze bıçağını koydum ve hazırladığım suyu da alarak televizyonun karşısına oturdum . Televizyon seyrederken baklanın yanlarını aldım . Tencerenin içine bir kahve fincanı kadar zeytinyağı koydum . İri bir soğanı ortadan kesip , halka halinde tencereye doğradım . O kavrulurken bir havucun dışını sıyırıp , 4-5 cm uzunluğunda yarım cm kalınlığında doğrayıp onu da tencereye ilave ettim . Dört tane kesme şekerini de içine koyup , ayıkladığım baklaları musluğun altında yıkayıp tencereye yerleştirdim . Üstüne 1 çay kaşığı tuz ve 1 tatlı kaşığı un serpip tencerenin içine sığacak büyüklükte bir tabağı da baklaların üstüne çevirdim.Bir su bardağı sıcak suyu da ekleyip tencerenin kapağını kapattım.Kaynamaya başlayınca altını kısıp suyunu çekene kadar pişirdim.(Suyunu kontrol ederken , tabağı kaldırmayın ; hafifce tencereyi yana eyip bakın . Suyu çekince soğuyana kadar tencereyi açmazsanız baklanız benimki gibi güzel renkli olur . Afiyet olsun .


Hiç yorum yok: