14 Mayıs 2008 Çarşamba

Etli Kabak Dolması




Baklayı yaptıktan sonra sıra dolmanın içini hazırlamaya geldi.

2 Orta boy soğan(Diş diş doğranmış olacak.Kıymanın birbirine yapışmaması için)
1 Su bardağı pirinç(Yıkanıp süzülmüş)
1/2 Deste ince kıyılmış maydanoz
4 Orta boy domates(kabuğu soyulup küçük doğranacak)
1/2 Kg bir defa çekilmiş orta yağlı kıyma
1 Çay kaşığı karabiber
1 Çorba kaşığı biber salçası
1/2 Limon suyu
1 Çorba kaşığı nar ekşisi(varsa)

Tepsiye bütün malzemeyi koyup iyice karıştırın.Kararınca tuzunu da ilave edip , istediğiniz sebzenin içini boşaltarak bu karışımla doldurun. Pirincin şişeceğini hesaba katıp , sebzenizin içini çok sıkı doldurmayın .

Tencereye yerleştirdiğiniz dolmaların üstüne , dibinden bir parmak yüksek sıcak su koyup tencereyi ocağa oturtturun.Kaynamaya başlayınca altını kısın . Piştiğini bir çatal yardımıyla kontrol edin . Eğer Adana usulü yapmak isterseniz : Bir tavaya biraz zeytinyağ koyun , üstüne bir domates rendeleyip fındık kadar biber salçası ilave edin . O kaynarken 5-6 diş sarımsağı 1/2 limon suyunun üstüne sıkın . Dolmanızın içinde kalan suyu da küçük tavaya süzün . Bu karışıma sarımsak ve limonu ilave edin . Yarım çorba kaşığı kuru naneyi de ekleyip bu mis gibi kokan sosu tenceredeki dolmaların üstüne dökün . Ben servis yaparken dolmaları ortadan azıcık keser , sosundan , kestiğim yere bir iki kaşık koyar öyle ikram ederim . Yapan herkese afiyet olsun .

6 yorum:

gulay dedi ki...

tarifleriniz ve anlatiminiz o kadar guzel ki, ellerinize saglik,sevgilerimle.

Yayla Sakızı dedi ki...

Sevgili Gülay ,teşekkür ederim.Beni çok mutlu ediyorsunuz.Kucak dolusu sevgi ve selamlarımı yolluyorum.

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Ben almanyadan Ilknur

Sanirim japonyada yasiyorsunuz, tarifleriniz cok güzel ellerinize saglik.
Benim adresim: tatlipembe.blogspot.com

Tanismak dilegiyle

Sevgiler.

daimamutfak dedi ki...

Afiyet olsun.Kabakların görünüşü çok hoşuma gitti.Çok severim hem hafifte olur.Diyet için kabak yemeği de harıka bir seçim olur hep benim için.sevgiler.

Yayla Sakızı dedi ki...

Merhaba İlknur.Benim gelinim ile adaşsın.Ben İstanbulda yaşıyorum.Japonya'ya tatil için gitmiştik.Gezdiğimiz yerlerden bazılarını sizlerle paylaşmak için anlattım.tatlipembe'in okuyucusu olacağımdan emin ol.Sevgiler ve başarılar.

Yayla Sakızı dedi ki...

Selam sana daimamutfak.Ben de kabak yemeklerinin her çeşidini severim.Dün zeytinyağlı kabak ve bezelye karışık yaptım.Çok lezzetli oldu.Bir daha sefere yapınca resmini çekip anlatacağım.Sevgilerimi ve sağlık dileklerimi yolluyorum.