11 Ekim 2010 Pazartesi

Kalbura Bastı

Ancak bu şekilde yerleştirebildim.Umarım çok karışık gelmez .

Fırına girdikten sonra hafifce yayılır
ama sonra kabararak toplanır.



Bugün bilgisayarımın başına , kızımın ve gelinimin isteği olan Kalbura Bastı tatlısını yazmak için oturdum. Yanımda olsalar ve onlara ben yapıp yedirseydim ne güzel olurdu.Malesef uzaktalar . Ama ne ise yapması çok kolay . İkisi de marifetli kızlar olduğu için canları istediği an yapabilirler .İkinizi de öpüyorum.
Malzemeler:
250 gr Tereyağ ( Bir küçük tavanın içinde yanmadan eritin )
1 Yumurta
1 Çorba kaşığı sirke
1 Çorba kaşığı yoğurt
1 Çay kaşığı kabartma tozu
Alabildiği kadar un ( elenmiş olmalı )
2 Su bardağı toz şeker
2 Su bardağı su ( 2 bardak suyu tencereye koyun , üstüne 2 bardak şeker ekleyerek kaynatın . Kaynamaya başladıktan sonra üstüne bir çay kaşığı limon suyu ilave edin 2-3 dakika sonra ocağı kapatın . Tatlınız piştiğinde şekerli su soğumuş olmalı ve sıcak tatlının üzerine soğuk şire dökülmeli .)
Erimiş olan yağı bir tepsinin içine alın.Üstüne yumurtayı kırın , sirke ve yoğurdu da ekleyip eliniz ile iyice karıştırın.
Karışıma yavaş yavaş un ve kabartma tozunu ilave edin . Hamur elinize yapışmayacak hale gelince , elinizi yıkayın ve kulak memenizi elleyin . İşte hamur o sertlikte olsun. Şayet aynı sertlikte değilse biraz un ilave edin .
Elinizi yıkadığınızda tepsinin içine fırın kağıdı yerleştirip fırınınızı da 175 dereceye ayarlayın .
Bu ölçü ile benim yaptığım büyüklükte 18 adet tatlı çıkıyor . İdeali 20 parçadır .
Her bir parçayı elinizin ortasında açıp , sonra rendenin büyük tarafı üstünde biraz bastırın , bir ucundan kaldırıp yuvarlak hale gelmesi için iki ucu alttan birleştirip tepsinize sıralayın . Üstünün rengi dönünce fırından çıkarın . Çok kızartmayın . Sıcakken çukur bir kaba alıp , soğumuş olan şireyi üstüne dökün ve kabınızın üstünü kapatın .Bir müddet sonra dikkatlice ters çevirin .(Diğer tarafta şireden payını rahatca alabilsin )

Afiyet olsun canlarım.







6 yorum:

Pinar A dedi ki...

Enfes gorunuyor! Ben once ustundeki benekleri koparip yemegi severim

berrak dedi ki...

ben 6 aylik hamileyim. dolma ici tarifi ararken google'dan ulastim blogunuza. bu kalburabasti tarifini gorunce canim nasil cekti anlatamam. turkiye'de yasarken yasli bi komsumuz yapardi bunu. simdi yapmaya gidiyorum, ayakta da duramiyorum ayaklarim cook sis ama Allah yardim eder , napalim :)
ellerinize saglikk. sonucu yazarim.

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık. Tam bir "anne diliyle" aktardığınız tariflerinizi çok beğeniyorum ve sizden daha çok tarifler bekliyorum,
Teşekkürler,

Ankara'dan bir izleyiciniz (Hatice)

Aybike Ceylan dedi ki...

Guzel bir bayram diliyorum, saglik ve huzurla.

Sevgiler...

daimamutfak dedi ki...

çok güzel bir tatlı olur. ellerine sağlık..sevgiler..

Adsız dedi ki...

cok sey ogrendim