21 Şubat 2008 Perşembe

SEBZE ÇORBASI




Sevgili ziyaretcilerim.Aralık başından beri istemeden blogumu ihmal ettim. Yılbaşı tatilinden faydalanarak çocuklar ve torunlar İstanbula geldiler. Tatil bitti ben çocuklarla beraber Londraya gittim . Orada hastalandım .Benim sevgili pandispanyam nenesine grip verdi . Çok şükür o iyileşti ama nene bir türlü iyileşemedi . Türkiyeye gelince Dr zatüre teşhisi koydu . Nerdeyse üç hafta oluyor ancak kendime geldim . Bu üç ay da , bana ziyarete gelip eski yazılarla karşılaşan herkesden özür diliyorum . Karlı ve soğuk hava bende daima çorba içme isteği uyandırır . Sizlere bugün bu hafta yaptığım çorbayı anlatarak blogumu açıyorum . Biz severek içtik . Umarım siz de seversiniz .


Hazırlayacağınız malzemeler:
1 irice Kereviz
2 orta Havuç
1 orta Patates
1 orta Kabak
1 kahve fincanı haşlanmış bezelye
1 çorba kaşığı ince doğranmış maydanoz
1 bardak Süt

Sebzeleri tavla zarı gibi doğrayıp , kaynayan suyun içine önce havuç arkasından kereviz , patates ,kabak ve bezelyeyi içine katıp haşlayın . Suyu sebzelerin hizasında olsun .(Suyu çok olursa çorba sulu olur . Suyunu koymazsak yazık olur )


Tencereye 1 kahve fincanı Zeytinyağ koyup üstüne 2 dolu çorba kaşığı un ekleyip , unun kokusu çıkana kadar (Rengi koyulaşmasın) kavurun . Kavrulmuş unun üstüne sıcak su ilave ederek , herzaman içtiğiniz kıvamdan daha koyu kıvama getirin . (Şayet topaklanırsa içine el blenderini sarkıtarak biraz karıştırın ) Kaynayan çorbanın üstüne 1 dolu bardak süt ekleyin . Soyup tavla zarı gibi doğrayıp haşladığınız sebzeleri çorbanın içine ilave edin .Tavsiye ediyorum bir tatlı kaşığı Tuzot ekleyin . Güzel bir lezzet veriyor . Ama şart değil . Tuzunu da tadına bakarak atın . Tencerenin altını kapatmadan maydanozunu da üstüne koyun . Altını söndürün . Afiyet osun .(Ben kerevizi de saplı alıp sapını da içine koyuyorum) Tabağınıza koyduğunuz çorbanızın üstüne muhakkak taze karabiber ekleyin.




7 yorum:

Mutlu Kum Taneleri dedi ki...

Merhaba ben Canay. Eski Mutlukadin yeni mutlukumtaneleri.
Hatırladınız mı? Torunlarınız nasıllar ?

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
Ben "sessiz" okuyucularınızdanım. Çok geçmiş olsun, hem size, hem de "pandispanyanıza". Ben de eski bir Londra'lı olarak ailenizle ilgili haberleri de, çok özlediğim Londra'yı anarak, takip ediyorum. Londra foto ve haberlerinin yanısıra, güzel tarifleriniz için de teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Uzun zamandır bloğunuzu güncellemiyorsunuz.Umarım önemli birşey yoktur.Bizleri merakta bırakmayın lütfen.Sevgiler,Özlem.

daimamutfak dedi ki...

merhaba, blogunuza baktımda yazmayı bırakmışsınız.Neden?
Lütfen devam edin güzel paylaşımlarınız var. sevgiler..daimamutfak

Fosi dedi ki...

meraba blogunuzla ilk defa bugün karşılaştım oturup görüştük pek memnun kaldım efendim,ellerinize sağlık,tekrar buluşmak dileğiyle,bundan sonra hep gelicem,sevgilerimle

daimamutfak dedi ki...

Önce geçmiş olsun demeliyim.iyileşmişsiniz atlattınız artık diyorum.Ama blog yazısı hala yok.İnşallah kötü birşeyler yoktur.Sevgiler.

Yayla Sakızı dedi ki...

Hepinizi seviyorum.Çok hoş genç hanımlarsınız.Sizleri de okumak beni mutlu ediyor.Çok şükür artık hepimiz iyiyiz.Allah sizlere ve ailenize de sağlık ve sıhhat versin.Hepinize sevgi ve selamlar.Fatma Genceren